Lista najlepszych witamin dla skóry

W moim ostatnim poście mówiłem o trzech podstawowych punktach, aby Twoja skóra była piękna i nawilżona. Wiele osób przychodzi do mojej apteki z pytaniem, co mogą wziąć, aby utrzymać skórę nawilżoną, zdrową i zapobiec starzeniu się. Oczywiście jest tak wiele produktów, że nie wiemy, co wziąć. Ale niektóre z nich są podstawowe i wiele razy konieczne.

Zdrowa dieta jest niezbędna do utrzymania pięknej i nawilżonej skóry. Przede wszystkim zrównoważony, mam na myśli to, że jest kompletny i obejmuje wszystkie potrzeby zarówno w zakresie składników mineralnych, witamin, aminokwasów i innych podstawowych zasobów. Na tym stanowisku przedstawię cztery podstawowe potrzeby w zależności od wieku, stanu systemu hormonalnego, naturalnego procesu starzenia się i rodzaju codziennego życia, które wyznaczą potrzeby każdej osoby.

To nie to samo dotyczy palaczy w wieku 20 lat, tej samej osoby w wieku 50 lat, jeżeli nadal palą, lub innej osoby w tym samym wieku, która nie pali.

Ludzie, którzy tłumią jakąkolwiek żywność z diety będą musieli dostarczyć składniki odżywcze z innymi żywnością lub suplementami.

Reklama kremów upiększających składa wielkie obietnice, ale dowody na to, że zdrowa dieta jest najlepszym rozwiązaniem, aby dbać o naszą skórę i walczyć z efektami słońca, są jeszcze silniejsze.

Skóra jest największym organem w naszym organizmie i działa jako bariera ochronna pomiędzy naszym organizmem a otaczającym go środowiskiem, chroniąc go i pomagając utrzymać jego struktury w nienaruszonym stanie. Z tego powodu, wymaga to wkładu żywieniowego, tak jak każdy inny organ i część człowieka: zdrowa dieta będzie miała fundamentalne znaczenie dla skóry, a niezrównoważona dieta może powodować problemy zdrowotne w niej.

Po suplementy, dzięki którym będziesz cieszyła się młodym wyglądem skóry zapraszamy tutaj.

Witamina A

Witamina A jest jedną z ważnych witamin dla zdrowia skóry. Istnieją witaminy, których organizm nie jest w stanie wyprodukować samemu, jak ta. W związku z tym należy włączyć go do diety poprzez żywność lub jakiś produkt estetyczny dla skóry.

Witamina A odgrywa zasadniczą rolę w zdrowiu Twojej skóry. Zapewnia niezbędną ochronę przed promieniowaniem słonecznym, hamując rozwój komórek nowotworowych. Pomaga również zwalczać choroby takie jak trądzik, łuszczyca i suchość poprzez zapewnienie nawilżenia i elastyczności.

Przygotuj skórę na kilka dni przed nadejściem słonecznego lata, spożywając tę witaminę w koktajlach lub sałatkach zawierających owoce i warzywa:

  • bataty
  • marchew

Witamina B3

Znany również jako niacyna, jest to witamina par excellence kompleksu B do tworzenia wielu kosmetyków, które przyczyniają się do zmniejszenia zaczerwienienia lub problemów zapalnych.

To sprzyja ciału w uzyskaniu odpowiedniej jasności dla skóry, tak samo jak może ją odbudować w przypadku, gdy wygląda na luźną lub zwiotczałą, a tym samym zapobiec starzeniu się cery w krótkim okresie czasu. Pokarmy, które możesz spożywać, aby skorzystać z ich właściwości są:

  • Piersi kurczaka.
  • Tortille kukurydziane.
  • Tuńczyk.
  • Orzeszki ziemne.
  • Łosoś.

Oprócz tego zalecamy również spożywanie tych produktów spożywczych, które zawierają wysoką zawartość witaminy B12. Jest to odpowiedzialne za tworzenie się czerwonych krwinek w organizmie w celu regulacji właściwego kolorytu skóry i pigmentacji.

Udowodniono również, że pomaga wyeliminować bakterie ze skóry, pomagając w redukcji trądziku. Pamiętaj, aby jeść te potrawy, aby uzyskać korzyści:

  • Drożdże piwowarskie
  • Wątroba
  • Sardynki

Witamina C

Inną ważną witaminą dla zdrowia skóry jest witamina C. Jest to odpowiedzialne za jędrność skóry, ponieważ pomaga w syntezie kolagenu w skórze. Jest to białko odpowiedzialne za uelastycznienie tkanek, jak również ich szybką odbudowę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez wiek lub możliwe uczucia.

Z drugiej strony, jest on odpowiedzialny za redukcję i zapobieganie powstawaniu plam, ponieważ przyczynia się do produkcji keratyny w organizmie, białka niezbędnego do tworzenia nowych komórek. Wykorzystuje swoją dobroć w takich produktach spożywczych, jak np:

  • Cytrus (cytrynowy, grejpfrutowy, pomarańczowy)
  • Early Misty
  • Guavas

Witamina E

Witamina E pomoże Ci zwalczyć widoczne skutki dla skóry spowodowane wiekiem lub chorobami spowodowanymi przez słońce lub inne czynniki toksyczne.

Działa jak silny przeciwutleniacz i może oczyścić organizm z wolnych rodników, zachowując rezerwy i komórki kolagenu. Aby zacząć regularnie korzystać z jego dobrodziejstw, możesz to zrobić:

  • Regularnie dodawaj szczyptę pieprzu do potraw.
  • Przygotować dressingi w olejach roślinnych, takich jak oliwa z oliwek.
  • Można również jeść orzechy, oliwki i nasiona słonecznika.

Innym ciekawym faktem jest to, że ta witamina współpracuje z regulacją wilgotności skóry. Pomaga również w procesie wchłaniania witaminy A do organizmu.

Jak widać, spożywanie zbilansowanej i odżywczej diety, pełnej warzyw i owoców, pozwala spożywać wszystkie witaminy ważne dla zdrowia skóry. Musisz również wypić dużo wody, aby pozostać nawodnionym. Pamiętaj, aby używać odpowiednich kremów i produktów dla Twojego typu skóry.